29 آذر 1391 @ 01:37

پیاده سازی DFA به زبان دلفی

توضیحات : کد درخواست این برنامه 1916 میباشد. 

این پروژه به زبان دلفی نوشته شده و یک DFA را پیاده سازی مینماید. حروف ورودی شامل a,b هستند که با دریافت یک رشته شامل این دو کاراکتر به وضعیت های تعریف شده می رود.  

این سورس به زبان Delphi نوشته شده است.  

کامپایلر : Borland Delphi 7    

 

 

 

هزینه ارسال سورس این برنامه ده هزار تومان  

دانلود رایگان فایل اجرایی:   

28 آذر 1391 @ 21:12

ویرایشگر متن به زبان Cpp

توضیحات: 

این برنامه یک ویرایشگر ساده شبیه notepad را شبیه سازی میکند که امکانات New , Open , Save , Help , Quit را دارد. این ویرایشگر تنها از زبان انگلیسی پشتیبانی میکند.

28 آذر 1391 @ 20:50

تبدیل NFA به DFA به زبان Cpp

توضیحات: 

این برنامه مقادیر یک NFA را از کاربر گرفته و معادل DFA  آن را میسازد.


لینک خرید آنلاین سورس این برنامه

28 آذر 1391 @ 14:37

ذخیره رمز بصورت کد BCD و جستجو به روش brute-force

توضیحات: کد درخواست برنامه 1919 میباشد.  

در این برنامه ابتدا از کاربر یک عدد چهاررقمی به عنوان رمز دریافت و بصورت کد BCD ذخیره میگردد. سپس وارد صفحه دیگری شده و برای ورود از کاربر عدد رمز را میپرسد. اگر کاربر عدد درست را وارد کند وارد صفحه بعد میشود و اگر رمز درست نباشد با استفاده از روش brute-force  به جستجوی کد BCD  ذخیره شده میپردازد و رمز و کد BCD ذخیره شده را بازیابی و نمایش میدهد.  

جستجو به روش brute-force یا جستجوی فراگیر همیشه جواب مسأله را در صورت وجود می یابد. این روش هنگامی به کار می رود که اندازه مسأله محدود می باشد و یا روش های ابتکاری برای کاهش تعداد مجموعه نامزدهای حل مسأله وجود دارد. این روش هنگامی که سادگی پیاده سازی مهم تر از سرعت است نیز به کار می رود. جستجو به روش brute-force به عنوان روش "پایه" در هنگام تعیین معیار الگوریتم های دیگر مفید می باشد. در واقع، جستجو به روش brute-force برای پیدا کردن یک آیتم در یک جدول جستجوی خطی نامیده میشود. 

در رمزگشایی، حمله به روش brute-force شامل امتحان کردن تمامی کلیدهای ممکن است تا وقتی که کلید صحیح پیدا شود. این روش همیشه، به وسیله کسی که نتواند از کاستی های سیستم رمزنگاری شده استفاده کند، قابل بکارگیری می باشد. طول کلید تعیین کننده ی قابل اجرا بودن روش brute-force برای رمزگشایی می باشد. افزایش طول کلید می تواند استفاده از این روش را به صورت نمایی سختتر کند. کلید هایی که بصورت دلبخواه بی معنا و یا گمراه کننده انتخاب شوند، می توانند کاربرد این روش را به شدت دشوارتر کنند. یکی از معیارهای قوت یک رمز، طول زمان رمزگشایی با استفاده از روش brute-force است.  

این برنامه به زبان C همراه با توضیحات فارسی نوشته شده است. 

هزینه ارسال سورس و فایل اجرایی به همراه توضیحات فارسی ده هزار تومان

28 آذر 1391 @ 13:59

حرکت ماهی در صفحه با کلیدهای جهتی به زبان C

توضیحات: کد درخواست برنامه 1920 میباشد.

در این برنامه یک ماهی که با استفاده از سه کاراکتر <>< ساخته شده است توسط کلیدهای جهتی صفحه کلید به حرکت درمی آید و میتواند به چپ و راست و بالا و پایین حرکت کند. این برنامه بسیار ساده نوشته شده است و کدهای بکار رفته در آن در یک فایل pdf به زبان فارسی توضیح داده شده است.   

این سورس به زبان  C نوشته شده است.   

کامپایلر : Turbo C    

کامپایلر : Borland Cpp  

سورس این برنامه  به همراه توضیحات فارسی ارائه می گردد.  

هزینه ارسال این برنامه پنج هزار تومان


دانلود رایگان فایل اجرایی :



25 آذر 1391 @ 15:49

پروژه جدول تقویت حافظه به زبان C

توضیحات: 

این پروژه با استفاده از آرایه ها و به زبان سی نوشته شده است. این جدول دارای 16 خانه است و کاراکترهای خانه ها دو به دو مثل هم هستند. در ابتدا به مدت بیست ثانیه جدول اصلی نمایش داده می شود و پس از آن کاراکترهای اصلی مخفی می شوند. کاربر میبایست محل کاراکترها را به خاطر بسپارد و در برنامه هر دو عدد جفت را وارد کرده و خانه های متناظر آن اعداد را در صورت برابر بودن محتویاتشان نمایان سازد. برنامه عدد تکراری و یا عدد خانه باز شده را نمیپذیرد. امیدوارم از این بازی لذت ببرید.   

 

 

هزینه ارسال سورس و فایل اجرایی به زبان C ویا Cpp  ده هزار تومان.

فایل اجرایی این برنامه را بصورت رایگان از اینجا دانلود نمایید.

23 آذر 1391 @ 15:27

برنامه کارنامه دانشجویان به زبان ++C

توضیحات: 

با استفاده از توابع امکانات زیر فراهم شده است: 

ذخیره اطلاعات دانشجویان در آرایه که شامل موارد زیر است: 

نام و شماره دانشجویی  و تعداد درس ها و نمره و واحد هر درس

مرتب سازی انتخابی بر اساس شماره دانشجویی 

جستجوی باینری یا دودویی بر اساس شماره دانشجویی  

حذف اطلاعات یک دانشجو بر اساس شماره ردیف در لیست  

چاپ اطلاعات کارنامه تمام دانشجویان  

برنامه معدل هر دانشجو را محاسبه کرده و نمایش می دهد.  

سورس این برنامه به زبان C نوشته شده است. 

فایل اجرایی این پروژه را بصورت رایگان از اینجا دانلود کنید. 

کد درخواست این برنامه  C&Cpp-102

22 آذر 1391 @ 16:25

الگوریتم کلونی مورچه به زبان C

انسان همیشه برای الهام گرفتن به جهان زنده پیرامون خود نگریسته است. هم اکنون کار روی توسعه سیستم های هوشمند با الهام از طبیعت از زمینه های خیلی پرطرفدار هوش مصنوعی است. ایده تکاملی داروینی بیانگر این مطلب است که هر نسل نسبت به نسل قبل دارای تکامل است و آنچه در طبیعت رخ می دهد حاصل میلیون ها سال تکامل نسل به نسل موجوداتی مثل مورچه است.
الگوریتم کلونی مورچه برای اولین بار توسط دوریگو و همکارانش به عنوان یک راه حل چند عامله برای مسائل مشکل بهینه سازی مثل فروشنده دوره گرد ارائه شد.
عامل هوشند موجودی است که از طریق حسگر ها قادر به درک پیرامون خود بوده و از طریق تاثیر گذارنده ها می تواند روی محیط تاثیر بگذارد.
الگوریتم کلونی مورچه الهام گرفته شده از مطالعات و مشاهدات روی کلونی مورچه هاست. این مطالعات نشان داده که مورچه ها حشراتی اجتماعی هستند که در کلونی ها زندگی می کنند و رفتار آنها بیشتر در جهت بقاء کلونی است تا درجهت بقاء یک جزء از آن. یکی از مهمترین و جالبترین رفتار مورچه ها، رفتار آنها برای یافتن غذا است و بویژه چگونگی پیدا کردن کوتاهترین مسیر میان منابع غذایی و آشیانه. این نوع رفتار مورچه ها دارای نوعی هوشمندی توده ای است که اخیرا مورد توجه دانشمندان قرار گرفته است.باید تفاوت هوشمندی توده ای یا کلونی و هوشمندی اجتماعی را روشن کنیم.
در هوشمندی اجتماعی عناصر میزانی از هوشمندی را دارا هستند. بعنوان مثال در فرآیند ساخت ساختمان توسط انسان، زمانی که به یک کارگر گفته میشود تا یک توده آجر را جابجا کند، آنقدر هوشمند هست تا بداند برای اینکار باید از فرغون استفاده کند نه مثلا بیل!!! نکته دیگر تفاوت سطح هوشمندی افراد این جامعه است. مثلا هوشمندی لازم برای فرد معمار با یک کارگر ساده متفاوت است.
در هوشمندی توده ای عناصر رفتاری تصادفی دارند و بین آن ها هیچ نوع ارتباط مستقیمی وجود ندارد و آنها تنها بصورت غیر مستقیم و با استفاده از نشانه ها با یکدیگر در تماس هستند. مثالی در این مورد رفتار موریانه ها در لانه سازیست.
فرآیند ساخت لانه توسط موریانه ها مورد توجه دانشمندی فرانسوی به نام گرس قرار گرفت. موریانه ها برای ساخت لانه سه فعالیت مشخص از خود بروز می دهند. در ابتدا صدها موریانه به صورت تصادفی به این طرف و آن طرف حرکت می کنند. هر موریانه به محض رسیدن به فضایی که کمی بالاتر از سطح زمین قرار دارد شروع به ترشح بزاق می کنند و خاک را به بزاق خود آغشته می کنند. به این ترتیب گلوله های کوچک خاکی با بزاق خود درست می کنند. علیرغم خصلت کاملا تصادفی این رفتار، نتیجه تا حدی منظم است. در پایان این مرحله در منطقه ای محدود تپه های بسیار کوچک مینیاتوری از این گلوله های خاکی آغشته به بزاق شکل می گیرد. پس از این، همه تپه های مینیاتوری باعث می شوند تا موریانه ها رفتار دیگری از خود بروز دهند. در واقع این تپه ها به صورت نوعی نشانه برای موریانه ها عمل می کنند. هر موریانه به محض رسیدن به این تپه ها با انرژی بسیار بالایی شروع به تولید گلوله های خاکی با بزاق خود می کند. این کار باعث تبدیل شدن تپه های مینیاتوری به نوعی ستون می شود. این رفتار ادامه می یابد تا زمانی که ارتفاع هر ستون به حد معینی برسد. در این صورت موریانه ها رفتار سومی از خود نشان می دهند. اگر در نزدیکی ستون فعلی ستون دیگیری نباشد بلافاصله آن ستون را رها می کنند در غیر این صورت یعنی در حالتی که در نزدیکی این ستون تعداد قابل ملاحظه ای ستون دیگر باشد، موریانه ها شروع به وصل کردن ستونها و ساختن لانه می کنند.
تفاوتهای هوشمندی اجتماعی انسان با هوشمندی توده ای موریانه را در همین رفتار ساخت لانه می توان مشاهده کرد. کارگران ساختمانی کاملا بر اساس یک طرح از پیش تعیین شده عمل می کنند، در حالی که رفتار اولیه موریانه ها کاملا تصادفی است. علاوه بر این ارتیاط مابین کارگران ساختمانی مستقیم و از طریق کلمات و ... است ولی بین موریانه ها هیچ نوع ارتباط مستقیمی وجود ندارد و آنها تنها بصورت غیر مستقیم و از طریق نشانه ها با یکدیگر در تماس اند. گرس نام این رفتار را Stigmergie گذاشت، به معنی رفتاری که هماهنگی مابین موجودات را تنها از طریق تغییرات ایجاد شده در محیط ممکن می سازد.

مورچه ها چگونه می توانند کوتاهترین مسیر را پیدا کنند؟

مورچه ها هنگام راه رفتن از خود ردی از ماده شیمیایی فرومون بجای می گذارند البته این ماده بزودی تبخیر می شد ولی در کوتاه مدت بعنوان رد مورچه بر سطح زمین باقی می ماند. یک رفتار پایه ای ساده در مورچه های وجود دارد :
آنها هنگام انتخاب بین دو مسیر بصورت احتمالاتی مسیری را انتخاب می کنند که فرومون بیشتری داشته باشد یا بعبارت دیگر مورچه های بیشتری قبلا از آن عبور کرده باشند. حال دقت کنید که همین یک تمهید ساده چگونه منجر به پیدا کردن کوتاهترین مسیر خواهد شد :
مورچه های روی مسیر در دو جهت مخلف حرکت اند اگر در مسیر مورچه ها مانعی قرار دهیم مورچه ها دو راه برای انتخاب کردن دارند. اولین مورچه  در مسیر هیچ فرومونی نمی بیند بنابر این برای مسیر چپ و راست احتمال یکسان می دهد و بطور تصادفی و احتمالاتی مسیر را انتخاب می کند. اولین مورچه ای که مورچه اول را دنبال می کند زودتر از مورچه اولی که از مسیر رفته به مقصد می رسد. مورچه ها در حال برگشت و به مرور زمان یک اثر بیشتر فرومون را حس می کنند و آنرا بطور احتمالی و تصادفی انتخاب می کنند. در نهایت مسیر بعنوان مسیر کوتاهتر برگزیده می شود. در حقیقت چون طول این مسیر کوتاهتر است زمان رفت و برگشت از آن هم کمتر می شود و در نتیجه مورچه های بیشتری نسبت به مسیر دیگر آنرا طی خواهند کرد چون فرومون بیشتری در آن وجود دارد.
نکته بسیار با اهمیت این است که هر چند احتمال انتخاب مسیر پر فرومون توسط مورچه ها بیشتر است ولی این کماکان احتمال است و قطعیت نیست. یعنی اگر یک مسیر پرفرومون تر از مسیر دیگر باشد به هیچ عنوان نمی شود نتیجه گرفت که همه مورچه ها از کدام مسیر عبور خواهند کرد بلکه تنها می توان گفت که مثلا 90% مورچه ها از مسیر کوتاهتر عبور خواهند کرد. اگر فرض کنیم که بجای این احتمال قطعیت وجود می داشت، یعنی هر مورچه فقط و فقط مسیر پرفرومون تر را انتخاب میکرد آنگاه اساسا این روش ممکن نبود به جواب برسد. اگر تصادفا اولین مورچه مسیر دورتر را انتخاب می کرد و ردی از فرومون بر جای می گذاشت آنگاه همه مورچه ها بدنبال او حرکت می کردند و هیچ وقت کوتاهترین مسیر یافته نمی شد. بنابراین تصادف و احتمال نقش عمده ای بر عهده دارند.
نکته دیگر مسئله تبخیر شدن فرومون بر جای گذاشته شده است. برفرض اگر مانع در مسیر  برداشته شود و فرومون تبخیر نشود مورچه ها همان مسیر قبلی را طی خواهند کرد. ولی در حقیقت این طور نیست. تبخیر شدن فرومون و احتمال به مورچه ها امکان پیدا کردن مسیر کوتاهتر جدید را می دهند.
همانطور که گقته شد «تبخیر شدن فرومون» و «احتمال-تصادف» به مورچه ها امکان پیدا کردن کوتاهترین مسیر را می دهند. این دو ویژگی باعث ایجاد انعطاف در حل هرگونه مسئله بهینه سازی می شوند. مثلا در گراف شهرهای مسئله فروشنده دوره گرد، اگر یکی از یالها (یا گره ها) حذف شود الگوریتم این توانایی را دارد تا به سرعت مسیر بهینه را با توجه به شرایط جدید پیدا کند. به این ترتیب که اگر یال (یا گره ای) حذف شود دیگر لازم نیست که الگوریتم از ابتدا مسئله را حل کند بلکه از جایی که مسئله حل شده تا محل حذف یال (یا گره) هنوز بهترین مسیر را داریم، از این به بعد مورچه ها می توانند پس از مدت کوتاهی مسیر بهینه(کوتاهترین) را بیابند.
از کاربردها می توان به بهینه کردن هر مسئله ای که نیاز به یافتن کوتاهترین مسیر دارد ، اشاره نمود :
مسیر یابی داخل شهری و بین شهری

مسیر یابی بین پست های شبکه های توزیع برق ولتاژ بالا
مسیر یابی شبکه های کامپیوتری

 دانلود رایگان فایل اجرایی Download 

هزینه ارسال سورس این برنامه به زبان C ده هزار تومان.

12 آذر 1391 @ 00:53

ماشین حساب به زبان ++C

توضیحات: 

این برنامه یک ماشین حساب است که به زبان سی پلاس پلاس نوشته شده است. 

هزینه ارسال سورس و فایل اجرایی این برنامه ده هزار تومان.  

کد درخواست این برنامه  C&Cpp-101

 

 

 

دانلود رایگان فایل اجرایی Download

11 آذر 1391 @ 17:49

برنامه ارسال آرایه دوبعدی به توابع ++C

توضیحات:

این برنامه یک آرایه دو بعدی تعریف و مقادیر آن را از کاربر دریافت می نماید. سپس این آرایه به یک تابع ارسال شده و در این تابع یک آرایه دو بعدی دیگر با استفاده از اشاره گرها پیاده سازی و مقادیر آن برابر با مقادیر آرایه ارسال شده می گردد. این تابع مقادیر آرایه دوم که با اشاره گر پیاده سازی شده را چاپ میکند.


11 آذر 1391 @ 00:30

بازی دوز دو نفره به زبان C

توضیحات:

این بازی به زبان سی نوشته شده و بصورت دو نفره کاربر با کاربر طراحی شده است.


کد درخواست این بازی C&Cpp-099 می باشد.

هزینه ارسال سورس و فایل اجرایی ده هزار تومان

دانلود رایگان فایل اجرایی Download

10 آذر 1391 @ 15:53

ماشین حساب به زبان سی شارپ

توضیحات:

این ماشین حساب به زبان #C نوشته شده است و دارای امکانات زیر است:

جمع ، تفریق ، ضرب و تقسیم

سینوس ، کسینوس ، تانژانت و کتانژانت

درصد ، جذر ، مجذور ، میانگین و باقیمانده



هزینه ارسال سورس این پروژه ده هزار تومان

دانلود رایگان فایل اجرایی Download

2 آذر 1391 @ 19:15

جمع دو چند جمله ای با لیست پیوندی

 توضیحات :
در این پروژه جملات دو چندجمله ای از ورودی دریافت شده و در لیست پیوندی قرار میگیرد. در نهایت دو چند جمله ای با هم جمع شده و نتیجه در یک لیست پیوندی قرار میگیرد. 

سورس این پروژه به زبان C و یا ++C  همراه با فایل اجرایی ارائه می گردد.   

کد درخواست این پروژه C&Cpp-061  میباشد.

هزینه ارسال سورس این پروژه ده هزار تومان    

دانلود رایگان فایل اجرایی Download 

2 آذر 1391 @ 01:39

جستجوی باینری اعداد در لیست مرتب

توضیحات : کد درخواست این برنامه 1931 میباشد.

این برنامه در ایتدا صد عدد تصدفی را تولید میکند و سپس اعداد را بصورت حبابی مرتب کرده و یک عدد دلخواه از کاربر میگیرد و آن عدد را بصورت دودویی در لیست مرتب شده جستجو میکند. در پایان با چاپ یک پیغام وجود یا عدم وجود آن عدد در لیست را اعلام می کند. 

این سورس به زبان Cpp نوشته شده است.  

کامپایلر : Turbo C    

کامپایلر : Borland Cpp 

هزینه ارسال سورس این برنامه پنج هزار تومان 
دانلود رایگان فایل اجرایی:  

2 آذر 1391 @ 01:28

چراغ راهنمایی Trafic-Light با میکروکنترلر Avr

توضیحات: کد درخواست این برنامه ۱۹۳۲ میباشد.
این برنامه دو عدد چراغ راهنمایی را که متصل به هم هستند را با استفاده از تایمر کنترل میکند و نشان میدهد که چراغ های کنترل ترافیک چگونه کار میکنند. هر چراغ به مدت ده ثانیه سبز است که در این مدت چراغ دیگر قرمز خواهد بود و بعد از ده ثانیه چراغ اول قرمز و چراغ دوم سبز میشود.  

این سورس به زبان C نوشته شده است. 

این برنامه با استفاده از  CodeVisionAVR نوشته شده و سخت افزار آن در محیط Proteus طراحی شده است.

هزینه ارسال سورس این پروژه ده هزار تومان